dinsdag 5 november 2013

Review: Filtr


Ik zal maar meteen beginnen met een review over de app Filtr. Deze bevindt zich in Spotify - een app waar ik larisch over ben! Spotify zelf vind ik fantastisch, en was dan ook teleurgesteld toen deze app het niet meer op mijn telefoon deed na negen maanden. Spotify heb ik altijd met veel plezier gebruikt, en nu nog steeds, maar hoe zit het met Filtr?

Filtr is een applicatie in Spotify. Ja, je leest het goed. Voor degenen die Spotify niet kennen:
Spotify is een app die op je telefoon, tablet en laptop te gebruiken is. Het is een soort iTunes, maar dan gratis. Je kunt er verschillende afspeellijsten in verwerken, mensen volgen, en op je 'ontdekkingspagina' (een soort startpagina) kun je aanbevelingen van Spotify beluisteren, en zien welke zanger/zangeres binnenkort in Nederland/België optreedt. Kortom, een geweldige app.


Filtr, komt ongeveer op hetzelfde neer. Alhoewel Spotify een aparte app is, is Filtr dit niet. Filtr kan je downloaden ín Spotify. Filtr beschrijft zichzelf als The playlist generator with a social twist.
Wat mij betreft komt dit ongeveer op hetzelfde neer, niet waar? Je kunt ook nummers, afspeellijsten en dergelijke opzoeken. Wanneer je op de voorpagina van Filtr komt, zie je al verschillende afspeellijsten die door Filtr in elkaar zijn gezet. Filtr zelf noemt dit kant-en-klare afspeellijsten.
Ik was erg benieuwd naar de kant-en-klare afspeellijsten, namelijk: Filtr HITS top 40, Coffee House, Dance Hits, Justin Timberlake, Sunday Morning, Herfst.



Zodra ik op een van de afspeellijsten klikte, merkte ik al dat ik veel nummers niet kende of gewoon niet leuk vind. Ik heb geprobeerd om Filtr HITS Top 40 en Dance Hits helemaal af te luisteren, maar nee. Ik ben er gewoon niet weg van. Zo, dat is eruit. Ik vind Filtr overbodig als app binnen Spotify. Het heeft precies dezelfde functies als Spotify heeft, maar dan met een andere lay-out. Het is wel fijn dat alles al uitgezocht is voor je, als je bijvoorbeeld alleen maar dansnummers zoekt. Dit scheelt je weer zoekwerk, maar je moet maar van de nummers houden. Filtr hoeft van mij niet per see, geef mij maar gewoon mijn zelf gemaakte afspeellijsten en ik ben blij!

XOXO Misha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten